mandag 28. desember 2009

What a day…

I dag brast idyllen.. Ble en hard tilbakekomst til hverdagen.
Tror jeg må ha sendt noen forsovingsvibber til mamma, for halv 10 ringte tlf om jeg hadde forsovet meg, og da hadde jeg alt sovet 30 min for lenge. Fikk hevet meg i klærne og ringt veterinær på vei ut døra, siden jeg trodde Max hadde urinveisinfeksjon siden han tisser blod. Skulle komme etter at jeg hadde vært hos kiropraktoren og ta en tisseprøve. Forhåpentligvis får kiropraktoren orden på ryggen min, men han kunne ikke garantere at det bare var influensaen og det da måtte gå over av seg selv, så nå gjenstår det å se!

Vel fremme hos veterinæren var det travelt etter jula. Max er ikke akkurat sparsom når det kommer til å slippe ut noen dråper, så det gikk relativt kjapt. Han hadde heldigvis ingen infeksjon, og fikk med seg litt mat og resept på litt medisiner som skulle få alt i orden igjen. Han burde og få på seg potesokker nå på glatta. Så da var det bare å ta turen videre til dyrebutikken og prøve “sko” og så til apoteket og hente medisiner.
Han blir ganske trøtt av medisinene, så nå ligger han på teppet og sløver sammen med “Piggy”.
DSCI2485

Vel hjemme ser jeg at tven min er full av støv og hundehår som har flydd i lufta. Og da får jeg den glupe ideen om å gjøre den ren. Gjør akkurat som man tilsynelatende skulle; microfiberklut, som kunne fuktes om det trengtes.. Det stemte helt klart ikke! Det resulterte i de stygge ripene! Da kokte det godt over kan man si.. Prøvde å ringe elkjøp, men ingen tok tlf.. Kjørte ned til euronics, og kom frem akkurat i det de låste dørene.. Hjem og bytte sjåfør og bil(den vi kjørte til vanse ikke var særlig tess på glatta), og dure inn til elkjøp. Spurte hvordan man gjorde de rene. “det var bare å tørke over”… Jadda.. Det så vi jo hvordan gikk.. Fikk kjøpe en svamp til rengjøring, som vi fikk de til å vise før vi dro, for å se at ikke det ble like galt. Heldigvis gikk alle ripene bort igjen, tror jeg hadde griseflaks!!
Nesten ikke vært tid til å spise i dag, så nå skal jeg ha litt mat og tv tid, før jeg går ut i stallen og gir dyrene kvelds.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar