lørdag 30. januar 2010

Kaos

DSCI2710

Mange tror at når man er syk og hjemme hele dagen, så har man veldig god tid til å få gjort alt man skulle. Det hadde vært fint hvis det var slik, men sannheten er en ganske annen. De dagene man ikke er så dårlig at man ligger hele dagen(og i mitt tilfelle har passer til dyrene), så bruker man gjerne hele dagen på ting andre bruker noen timer på. Når man da har brukt hele dagen på det, så orker man ikke begynne på noe nytt når man kommer inn. Da er det rett i sofaen, og prøve å samle såpass med krefter at man orker å få i seg noe mat. Ofte er man da så sliten, at å rydde opp etter maten, det får bli etter man har hatt en ny runde på sofaen for å samle krefter til det. Å lage middag kan være et helt prosjekt, så de dagene man klarer, så er det best å lage flere middager i slengen, slik at man alltid har til å bare hive i microen. De dagene man er på bena til å kunne gå ut med venner, så prioriterer man ofte ikke hus, siden de dagene man er i form til å gå ut med venner ikke kommer for ofte. Etter en dag man har funnet på noe venner, så kan det gå flere dager før man har fått krefter igjen til å fungere det lille man normalt fungerer i hverdagen. Når jeg skal gjøre husarbeid må jeg holde av en hel dag som jeg ikke trenger å gjøre noe annet på. Husarbeid pumper meg totalt. Det eneste jeg klarer etterpå den dagen er å gå tur med Max. Vaskehjelp hadde nok ikke vært en dum idè, men jeg klarer bare ikke tanken på at andre skal inn i hver krinkel og krok i mine ting. Så stort sett, så er det ganske kaotisk i hus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar