tirsdag 26. januar 2010

Mislykket kakebaking

DSCI2675

I dag var virkelig ikke min dag.. Prøvde meg på baileyskake etter fristelser på “4 stjerners middag halv åtte” på tvnorge, og begynte å raide oppskrifter for å finne noe som inneholdt det jeg hadde i hus. Pga min allergi måtte jeg mikse og trikse litt så ikke jeg skulle ligge dårlig hele natta pga et kakestykke. Steketida var helt klart feil i forhold til min ovn, for kaken ble helt tørr og svidd. Fikk kuttet av det tørre og svidde, som resulterte i at halve kaken forsvant. Så var det glasuren sin tur, og uansett hvor lenge den stod, så ville den ikke stivne nok til å bli påsmurt, selv om jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke. What a waste of baileys…  Det ble nå kake ut av det likevel, og i morgen reiser den hjem til foreldrene mine. Fremover nøyer jeg meg med baileys i glass, ihvertfall for en stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar