tirsdag 19. januar 2010

Nytt prosjekt på gang!

Var rart å komme i stallen i dag uten å bli møtt av Maud. Heldigvis har jeg fått noe nytt å konsentrere meg om nå, det hjelper til at man ikke tenker like mye på det som har skjedd, men tenker fremover. De lever jo ikke evig, men jeg knytter meg veldig til dyrene, og tar det tungt den dagen de må videre til Trapalanda. Bonden var veldig fornøyd med hvordan vi hadde fått Dronninga til. Hvor fin hun var blitt, kommet seg i holda og blitt mye sprekere. Så det var jo godt å høre oppi det hele.

Mitt nye prosjekt er en vakker liten dame. Hun var trillinglam og ble mobbet ut av flokken, så hun er ganske redd, og ligger litt etter i vekt og vekst i forhold til de andre åringene. Målet er å få henne trygg, og opp i vekt og forhåpentligvis vil hun få litt mer vekst og:) Ronja og Gunvor hadde vært og gnubbet seg i noe, og samtidig revet løs en del ull før de kom, så de er ikke verdens reneste på bildene..

DSCI2616
Vakre lille Ronja ♥

DSCI2617
Hun har sorte flekker på ørene..

Marta har vokst veldig psykisk på å først ha gått med Dronningen og lært ett og annet om livet, for så å bli den sterkeste og tøffeste. Bare over natta har hun blitt mye mer frempå. Blir spennende å se både hennes og Ronjas utvikling fremover.

DSCI2615
Lille Marta ♥

Ingeborg var ikke helt klar for å dra fra Herr. Vær som først antatt, så hun ble igjen hos den en stund til. Ingeborg og Olivia er hvertfall kommet hjem. I en saueflokk er det jo slik at de som ikke er helt 100% gjerne blir drept av flokken. Det er instinktene deres som er slik. Desverre ble det slik jeg fryktet, at de la på Marta. Det er en mulighet for at hun har fått en hjerneskade etter hun ble angrepet av hjernemark. Det vil først vises om 1-2 år. Inntil videre har hun det fint som hun går, og så får hun heller få passende selskap den tida om ikke de vil godta henne. Det ble anbefalt å sette lam på henne, da mange kom seg helt etter lamming. Det er ikke arvelig skade, så da vil jeg jo hvertfall få et lam etter henne om ikke det går. Imens nyter jeg tida jeg har med henne, lever i nuet, og håper at hun er seg selv etter lamming når hun er klar for å pares. Imellomtida har jeg delt de så de går to og to. Marta og Ronja, og Olivia og Gunvor.

DSCI2605
Olivia og Gunvor

Gunvor har alltid vært bra eksteriørmessig, og utvikler seg til å bli finere og finere. Blir spennende å se femtidige lam etter henne! Gunvald sine lam kommer allerede til April, så den ventetida er ikke så lang. Gleder meg til Gunvald sine begynner å bli født! Det blir utrolig spennende å se hvor mye de har arvet etter faren. Gunvor må vente enda et år før hun kan til vær.

I kveld er det det tv kveld! Så jeg skal straks på butikken og kjøpe litt snop til i kveld;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar