mandag 4. januar 2010

Nytt år, nye muligheter!

Store planer for det nye året, men alt avhenger av helsa, så jeg håper at den henger med!
Er en del ting på gang, og jeg håper på positivt utfall! Det hadde virkelig vært en fin start på året om ting jeg har jobbet (og kjempet) så lenge for kom i orden! :)

Ellers er har jeg fått nok av snø! Hadde aldri trodd det kom til å skje.. Men hver gang stalldøra skal opp og igjen må det hakkes is. Stallarbeidet tar i tilegg hele dagen på dette føret. Har et stykke å gå med møkka, og der er ikke brøytet siden traktoren bare skled. I dag tok det hele 5(!) timer bare på å møkke. Er jo mer enn bare møkking stallarbeidet består av, så hele dagene går til stallarbeid og turer med Max, og å gjøre så godt man kan for å rekke selskaper mellom dyrestellet. Det er og speilis, så Max fikk seg et skikkelig tryn og seilte avsted på isen i dag. I tilegg har parabolen frøset, så når ikke jeg får sove på natta nå, så går timene seeeeent… Jeg er klar for at snøen forsvinner.
Nok klaging.. Prøvde å sette Svarten sammen med eslene i dag. Det endte med at Svarten og Asklepios tok av, og Sara stod engstelig igjen. Asklepios er enda såpass ung at Sara vil beskytte han, men det bryr ikke hverken Svarten eller Asklepios seg om. Endte med at de måtte skilles, og at vi heller må vente til han er avvent fra Sara før de kan gå sammen. Det skal jo helst være greit for Sara og.
Ikke alle som har fått nok av snøen her.. Marta hopper og spretter rundt som et lite lam! Er så herlig å se henne slik. Var nok ikke mange som hadde troen på at hun kom til overleve, jeg hadde igrunnen mistet troen på det jeg og, selv om jeg fortsatt håpet.. Er nå jeg skulle hatt kamera til å fange øyeblikkene på bilder! Kameraet jeg har har levd sitt liv. Motivet må stå musestille, og en liten bevegelse på hånda, så er det bare suppebilde. I tilegg er det sinnsykt tregt på å bare ta et bilde.. Så ikke mye suksess å få fanget slike øyeblikk med det desverre.. Får trøste meg med at et nytt et blir bedre enn det gamle var i sin storhetstid;) Men det jeg har får tynes en stund til.

I dag fant jeg ut av hva png. fil var. Det skulle jeg funnet ut av for lenge siden! Sparte meg for over halve arbeidet, og ble jo mye finere resultat!:D Nå er det slutt på å sitte og pirke med viskelæret!

DSCI2516
Hestene storkoser seg i snøen.. Nesten synd at jeg ønsker den bort *le*.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar