onsdag 24. februar 2010

Lang dag hos veterinæren

I dag har vi vært ikke mindre enn 3 timer hos veterinæren. Max skulle på kontroll for å se om alle krystallene var borte. Det viste seg at de hadde festet seg i blæra, så de var ikke kommet med ut når han tisset. Tok røntgen og ultralyd for å se om de måtte kuttes ut, men de var så små at vi prøvde å skylle de ut først. En slik operasjon er et stort inngrep, og på en 10 år gammel hund er det ekstra risiko, og en stor påkjenning for en liten kropp. Så det håper jeg virkelig at han slipper.. Om han må, så sender hun oss til et sted hvor de har gassnarkose. Da kommer han raskere ut av narkosen om de må avbryte. Jeg fikk bli med og assistere. Det var ikke alle som fikk bli med, siden ikke alle tåler det så godt som de tror. Veterinæren kjenner meg så godt nå, og vet at jeg tåler det, så da får jeg bli med på mine egne dyr, og det setter jeg enormt stor pris på! Fikk og høre at jeg hadde passet fint inn som assistent der, og det var morro høre! Hadde jeg bare vært frisk nok til en slik utdanning..*sukk*.

DSC03388
Lille pasigutten..

Max har nå våknet og er ganske sår stakkar.. Tenk så sårt det da må være etter å ha hatt en utskrapning? Enda en grunn til at jeg håper at han slipper operasjon.. Krystallene kommer av at urinen ble for konsentrert når spengkulda plutselig kom, så kunne ikke gjort noe hverken fra eller til. Han har hvertfall ingen bakterier og lite avvik ph, så det var veldig bra:)

Nå venter jeg på passer som skal sitte med han mens jeg tar dyrene. Må ut til marka og se til sauene før det blir mørkt..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar