lørdag 13. februar 2010

Fungerende sauebonde

Jeg har vært litt fraværende de siste dagene, siden jeg har vært alt for sliten og dårlig i form til å blogge. Dagene har gått i dyrene på gården, og å fikse ting og tang som må gjøres. Bonden er bortreist, så jeg passer sauene hans. Selv om de er mange, så er jobben rimelig enkel. De er delt opp i to flokker, + 2 inne siden en er ganske lammeklar. Sauene er utegangssauer, så jobben går ut på å sjekke at alle er der og har det bra, og gi mat og vann. De inne skal ha mat og vann og sjekke “ståa”. Og så blir det jo masse kosing:) Han har utrolig mange fine sauer med forskjellige tegninger. Alle har jo sine trekk, så alle er fine på sin måte. De kan være utrolig vakre selv om de er vanlig hvite.

DSC03205 DSC03203

DSC03207

DSC03180 Ingeborg koser seg i marka med flokken.

DSC03214Den kommende mor.. Her har hun gått inn i en av de tomme båsene. De har god plass å gå på.

DSC03146
Det er hardt å være sauebonde..

Hjemme har Rosalita hatt det med å bare hoppe over til sauene. De er vandt med å gå sammen, men akkurat mens de går drektige skiller jeg de for sikkerhetsskyld. Så lenge de har holdt seg rolige, så har jeg latt de gå sammen. De er så søte når de står side ved side og spiser. I dag har jeg og max, og begge sauene vært på tur i garden.. Det så nok passe smart ut. Haha!

DSC03182

Var på Grønhaug her om dagen for å kjøpe plante til bryllupsdagen til mine besteforeldre og til morsdag, og da fikk jeg og en gave av mamma. Kjempekoselig:) Det skal få en fin plass på kjøkkenet, og oppi potta skal det såes rosmarin, slik at vi blir klare til flåttsesongen.

DSCI2755

Ellers har endelig mobilen min kommet! var nær ved å gi opp, da det viste seg å ikke være enkelt å kjøpe mobil når ikke man kan kjøpe det nyeste… Endte opp med en hvit SE c903. Den var faktisk veldig fin, og jeg er veldig godt fornøyd. Endelig en mobil med godt kamera!

DSCI2766

Ble langt innlegg fra meg i dag.. Mye å “ta igjen” etter noen dager uten blogging. Kjenner jeg begynner å bli syk, så i kveld skal jeg bare ta det med ro under dyna med tv og god mat.

Håper dere alle får en god helg!

1 kommentar:

  1. Så søte disse bææædiene er. Sauer er ålreite dyr, that`s for sure ;)
    annel

    SvarSlett