fredag 23. april 2010

Jeg har fått prøve meg som…

..Hundefrisør!!

Jeg har fått prøve meg på å klippe Milla. Hadde flaks som hadde riktig utstyr for jobben! Jeg brukte samme prinsippene som på en raseklipp, bare at jeg fulgte fasongen hun allerede hadde.

DSC04058

Labbene fikk mer finjustering for å bli like i forhold til hverandre, men allerede her er det god forskjell. Holdt på i flere timer bare med hode, nakke og ører, så var nødt å ha en pause over natta før jeg begynte på labbene og kroppen. På dag 3 gjorde jeg ferdig kroppen, og man vet jo aldri om jeg finner noe mer å pirke på for justering.. Hehe..

Milla

På “halveis bildet” er allerede hode, nakke, ører og litt på brystet tatt. Milla satt stor pris på å bli dillet slik med, og jeg ble godt fornøyd med resultatet. Det kunne selvfølgelig blitt bedre, men det er første ganga jeg gjør dette og hun ser ikke ut som hun har fått en haksete halvskabb klipp.

DSC04006

Hun hadde ganske lang lugg før, og pels”flipper” som stod ut på snutepartiet. Hun var i det hele tatt ganske mye mer hårete før klippen. Klippet av henne masse pels! Det hadde vært artig å gått et klippe/pelspleie kurs hvor de tok for seg ulike raser, og lære meg å klippe flere raseklipper, flere teknikker osv, for dette gav virkelig mersmak:)

Ha en riktig god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar