tirsdag 6. april 2010

2. Påskedag

Håper alle har hatt en fin påske! Her i bygda er det tradisjon med påskehytte for barna denne dagen, så i kveld var det nok mange fornøyde og trøtte barn. En veldig koselig tradisjon. Min tradisjon har vært påskeløp på travbanen sammen med venner og kjente, men i år ble det ikke noe pga dårlig form, så jeg og en god venninde koste oss hjemme i dag.

påske2 (Fikk en hel pose med fine sandkakeformer av min bestemor, kjempesnilt! Det ble satt stor pris på!)

Påskeaften klippet vi sauer. Det er en veldig trivelig jobb, og timene bare flyr avsted. Det kommer en del morsomheter på de timene, så det er alltid like gøy å være med*le*. Det viste seg å være lam i begge sauene(Olivia og Ingeborg), og jeg gleder meg veldig til de kommer! I dag kunne vi se at lammene lå og sparket   Marta gruet jeg meg til å klippe.. Flere sauer hos forskjellige bønder fikk en “knekk” hvor de ble tynne i vår, og Marta er en av de. Heldigvis så hun mye bedre ut enn flere av de andre. Siden ikke hun har så mye på kroppen frøs hun når ulla kom av, men det er likevel bedre for de å få den av. Vi fant råd og sydde ulldekken til Marta;) De har og en egen seng som vi la ullteppe oppi. Marta sluttet å fryse og er så fornøyd i teppet sitt Hun har et stort rosa hjerte på dekkenet sitt, så gjett om hun er søt i det! Skal bestille hundedekken til utebruk, slik at hun og kan ut med de andre på godværsdager.

Marta2

marta3

hjerte2

Ronja ble med hjem igjen til Marta istedefor å gå med ungflokken. Siden det var lam i Ingeborg ble hun med hjem istedefor Gunvor(dattera til Ingeborg). Gunvor får det bra sammen med ungflokken, men siden hun skrek så hjerteskjærende når jeg gikk fra henne så reiv det skikkelig, og jeg hadde mest lyst å bare snu og hente henne igjen. Men jeg må tenke på sauenes beste først, og det er bedre for Olivia å gå sammen med en annen som skal lamme.

Åhoi.. Dette ble mye sau. Jeg har sau som kjæledyr, de betyr utrolig mye for meg og de opptar og en stor del av livet mitt, så til tider blir det nok mye sau her på bloggen.. Bare vent til lammene kommer;) *Sheepwarning* Hehe..

1 kommentar:

  1. Jeg gleder meg til lammene kommer! Koselig med saueprat! ;)

    SvarSlett