søndag 22. november 2009

Blingfaktor og saueoppdatering

Heldigvis en dag til med opphold! Rideturen i går gikk heller dårlig, og endte med at jeg måtte gå av og leie Svarten hjem. I dag derimot fikk jeg en herlig tur, dog på en noe tullete Svarten.. Etterhvert når vi fikk satt ting litt på plass, så var han tilbake til superhesten han har vært den siste tida.

Svarten har fått bling! Martingalen jeg har kjøpt til Svarten er vel det eneste jeg har med bling til hestene. Det er så moderat, og siden det går år mellom hver gang en martingal taes i bruk her, så kunne han få litt bling denne ganga. Han har hatt et par ukers ferie siden jeg skulle prøve å slutte på medisinene, se om det gikk greit uten igjen. Noe det ikke gjorde, så nå er jeg tilbake på de igjen, men tar litt tid å komme seg igjen. Siden han har hatt de siste ukene ferie nå, så ble han ganske sterk og heiv opp huet for å prøve å få det som han ville. Det syntes jeg var rimelig irriterende, så han får en tur eller to med martingal så jeg kan få oppfrisket litt regler hos han. Men bling-martingalen er jo fin da!

Gunvald og Gunvor som små lam i fjor.

Så til saueoppdateringen.. Olivia og Ingeborg er reist til vær nå. Gleder meg til lammene kommer :D Forslag til navn taes imot med takk :) Har et par værnavn, men ingen jentenavn.. Dronningen er det triste nyheter om.. Det ser desverre ikke ut som hun har lenge igjen.. Hun er allerede et år på "overtid" og er ganske skranten. Så lenge hun kan ha et bra liv, så skal hun få leve. Håper hun varer lenge til, men må være forberedt på å ta farvel ganske snart. Hun er så snill og god mot Marta, og har så god innflytelse på henne. Marta trives så godt sammen med henne og har kommet seg noe helt utrolig! Hun er virkelig er herlig sau å være sammen med. Jeg håper at vi enda får mange fine stunder sammen. Gunvald skal fungere i avlen og kommer nok ikke hjem igjen. Litt dumt om han satt lam på sine egne familiemedlemmer. Virker som han koser seg sammen med damene sine nede i grettestø :)

Ellers er regnet kommet tilbake for fullt. Jeg og Max har slappet av i sofaen med god mat, levende lys, og haunted homes etterfulgt av åndenes makt. Digg! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar