mandag 26. oktober 2009

Brå slutt på kurset.


Som overskriften sier ble det en brå slutt på kurset.
Red begge øktene på lørdagen med så skuffende resultat, at jeg så rett og slett ikke vitsen. Så søndagen red jeg ikke. Var bare nede og så på og var sosial.
Instruktøren var veldig passiv, og skjønte ikke helt at han forandrer seg fra hjemme, selv om jeg sa det flere ganger. Jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal gjøre når han blir vrang borte. Det nytter ikke si at "det må du trene på hjemme". Kan ikke trene hjemme på et problem jeg ikke har. Var flere og som ikke var fornøyd, så vi får prøve på nytt med annen instruktør, og i mellomtida får vi bare fortsette å trene her hjemme.

I dag var Svarten tilbake til sitt gamle jeg igjen når vi skulle trene hjemme. Hadde to supre økter! Trente sjenkelvikning "serie". sjenkelvikning høyre, så rett over i sjenkelvikning venstre, så høyre igjen, så venstre osv.. Trente og på å fatte galopp rett etter en vikning. samt å rygge og rett over i galopp. Trente og litt versader og volter. Han var helt med og syntes det var kjempegøy! Andre økta tok vi det litt roligere pga formen min. Tok noen enkle sjenkelvikninger, og han husket tydeligvis hva vi gjorde første økta, for etter sjenkelvikningene ville han rett over i galopp. Spesielt etter første økta var vi gode og slitne begge to, men det skal man være. Er man ikke sliten har man ikke trent godt nok;)

1 kommentar:

  1. Utrolig kjipt med sånne instruktører! Håper det dukker opp et nytt kurs og med bedre instruktør snart da :)

    SvarSlett