fredag 31. desember 2010

Romjulskos ♥

max5 

Jeg og Max har bare slappet av og kost oss i romjula. Familiemiddag og et lite selskap hos venner, kost oss ute i snøen på dagen og sittet godt og varmt inne med god mat og film på kvelden.

 

DSC02748

Det har og blitt noen handleturer for å skaffe sikkerhetsvester, hjelmer og sikkerhetsstigbøyler til inn på tunet. På romjulssalg fikk jeg alt for halv pris:) I år har jeg og juletre igjen. Kransen er lilevel med på denne jula og, bare uten julepynt.

DSC02754

DSC02755 Pynten går i hvit, sølv og håndheklede snøkrystaller(kjøpt på misjonshusets julemesse).

I år kjøpte jeg meg skikkelig sprutesett til glasur og sjokolade, og det gjorde årets kakebaking mye morsommere. Kaker som i utgangspunktet tok kort tid å lage, stod jeg med hele natta og pyntet og lekte meg med sprutesettet;)

bloggjul

Kakebakinga ble ellers litt amputert i år siden ikke formen var på topp. I år ble det derfor færre slager, og all bakinga foregikk hos foreldrene mine i år så vi kunne hjelpe hverandre. Koselig:) Fjorårets favoritter amazing peanut butter coockies, fløtekarameller og after eight kaker var selvfølgelig på plass, sammen med noen nye typer, hvor jeg blandt annet fikk meg ny favoritt;)

I morgen(i dag:p) vil feiringa foregå stille og rolig. Blir middag hos foreldrene mine, og senere på kvelden blir det nok en film. Jeg har aldri hatt så vakker nyttårsaften før som etter jeg begynte å tilbringe den sammen med dyrene. Når rakettene springer ut over hestene som står fredelig på snøkledt jorde og gumler i seg mat, med tilhørende rolige og fredelige tyggelyder, da får man sjelfred. Det er bare så vakkert! Skulle virkelig hatt kamera som kunne fange det øyeblikket. Heldigvis har jeg dyr som ikke er redde. Kattene hadde en periode hvor de gikk fra å sitte i vinduet å se på, til å bli skrekkslagne, og det er virkelig ikke morro.  De siste to årene har de sovet seg gjennom det(uten dop). Så lenge jeg har eid Max har han og ligget rett ut og snorket seg gjennom hele feiringa.

DSC02745
Jul i stua..

 

Kos dere i morgen, og skyt raketter med måte!
Tenk på alle dyrene som er skrekkslagne denne kvelden, og ikke skyt i nærheten av husdyrbygninger(stall/ fjøs/ beiter).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar