torsdag 17. september 2009

Narvestad


Siden ikke det ble plass til Narvestad på headeren får hun et eget innlegg:) Er nok over gjennomsnittet int i hamster, og har stort hjemmelaget bur siden hamstere egentlig trenger mye bevegelse. Synes de små burene man får på butikk er en vits, og satt heller min pappa på saken, og resultatet ble riktig så bra! Hadde en vinterhvit gutt og, og hadde fått litt smågriller i hodet om hamsteravl. Det ble imidlertid ikke noe av.... Enda. Dyrebutikkhamstere er ofte dårlig avlet, og i tilegg er det nok ikke lett å få nok hjem til så mange unger. Det blivende hjemmet skal jo gjennom nåløyet mitt og før de hadde fått kjøpe hamster hos meg. Avgjørelsen om å ikke avle på dyrebutikkhamster viste seg å være bra siden Bård ikke ble gamla karen, og jeg hadde ønske om å avle frem friske dyr med godt gemytt. Får vente til jeg finner et oppdrett som legger vekt på det samme, og kan få kjøpt to friske dyr. Narvestad ble innkjøpt i vinter. Skulle bare se, men måtte bare ha henne når jeg så henne. Hadde jo planlagt en hamster til likevel;) Hun er av arten vinterhvit og bytter pels sommer/vinter. På vinteren er hun helt hvit, og på sommerhalvåret blir hun hvit med grå ål, grå ører og grå nese. Hun er virkelig søt:) Hamstere er store dyr i liten kropp, med personlighet i massevis!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar