lørdag 19. september 2009

Den store hestedagen....


... Ja, det har det bokstavelig talt vært i dag! Har gått fra tidlig på morgen til sent på kveld. Rett etter at hestene var satt ut og Max hadde fått morgenturen sin, kom min venninde, Rita, og hentet meg. Skulle prøve den nye traveren hennes, Nelly. Skrittet på banen og prøvde å bøye henne av, sjekke litt sideveis bevegelser(hvordan hun reagerte på sjenkel) og trene litt holdt fra setet. Hun er stiv og mangler en del muskler, men hun svarte riktig så fint! Absolutt potensiale i den. Gleder meg til å trene den mer og følge Nelly og Rita videre med omskoleringen! Etterpå var det å trene unghesten hennes, og vi var akkurat ferdige tidsnok til gangartsstevnet begynte. Mange fine islandshester og hyggelige folk å slå av en prat med:) Når jeg kom hjem utpå ettermiddagen var det å gi Max en tur, og så ut å trene mine to hester. Hadde en koselig tur på Svarten sammen med Gunn og hennes hest, og en ganske temperamentsfull tur med Rosalita. hehe.. Hun gikk riktig så fint på slutten av turen, når vi bare hadde fått rammene på plass;) Nå er jeg nettopp kommet inn, og skal snart ta kveldstur med Max, før både jeg og Max tar kvelden, godt plassert i sofaen.

1 kommentar:

  1. neimen halooeen.. ser du he fått deg blogg nå, så gøy:)

    SvarSlett